Vyberte stránku

Ohlédnutí za tím, jak může být těžké vybrat novou značku kosmetické péče do salonu.

Každý z nás čas od času cítí potřebu změny, ne že by to stávající nefungovalo, ale my (kosmetičky) společně s našimi klienty vyžadujeme jednou za čas nový impuls.

Takřka dva roky jsem se dívala po nějaké nové zajímavé značce, která by nás posunula zase o kousek dál. Při výběru jsem dbala na to, abych negenerovala další salon, kde bude ta stejná značka, jakou má konkurence za rohem. Chtěla jsem něco jiného – ideálně značku, která není v našem okolí (takže v pěší zóně našeho města) dostupná. Pokud mě něco zaujalo, tak jsem pátrala po co největším množství dostupných informacích, vypila asi hektolitry kávy na schůzkách a mnohdy jsem už po prvním kontaktu věděla, že to není to, co hledám….. 

Pokud se mi značka líbila, vyzkoušela jsem ošetření na sobě a odnesla si nějaké produkty domů. Donedávna tak byly mé poličky v koupelně obskládané množstvím mini balení rozličných kosmetických značek. Nastala testovací fáze …. po 4-6 týdnech jsem hodnotila výsledek. Kolikrát jsem měla pleť v horším stavu, póry byly zanesenější než obvykle atp. Někdy byl výsledek nejasný, v podstatě neutrální, což se však po mnohých mých zkušenostech jevilo vlastně jako vítězství. Od nové značky jsem však čekala, že mě nadchne, okouzlí výsledkem a že si ji jednoduše zamiluji. Láska však nepřicházela….

Protože jsem praktik, tak jsem si říkala: fajn, láska nepřichází, tak pojďme aspoň počítat. Tady nastala fáze, kdy jsem v mnoha případech nacházela v podkladech distributora celou řadu věcných chyb a matematických nesmyslů. Nikdy jsem netušila, že sčítání a násobení může být tak zrádné :). Takže byly značky, které jsem vyřadila v této fázi, protože jejich zástupci neuměly ani po konzultaci chybných podkladů dodat kompletní podklady správně. Následně ani specifikace obchodních podmínek a odpovědi na otázky typu: v jaké formě jsou materiály a vzorečky pro klienty, nesplnila mé požadavky.

Po tomto kroku se výběr výrazně zúžil a místy mi nezbylo v „rukou“ zhola nic. Takže zpět na začátek …. tímto stavem jsem si za poslední dva roky prošla několikrát a ke konci už u mě sílil neblahý pocit, že tohle prostě nemá řešení….

POKRAČOVÁNÍ ZDE.